Մոսկվայի քաղաքապետ Սերգեյ Սոբյանինը հայտնել է Ռուսաստանի մայրաքաղաքի ուղղությամբ թռչող 4 անօդաչուի գրոհը հետ մղելու մասին։ ՌԴ ՊՆ հակաօդային պաշտպանության ուժերը Ռամենսկի քաղաքային շրջանում հետ են մղել Մոսկվայի ուղղությամբ թռչող երկու անօդաչուի գրոհը, ավելի ուշ խոցվել է ևս երկու անօդաչու։ Նախնական տվյալներով՝ բեկորների ընկնելու վայրում ավերածություններ և տուժածներ չկան։               
 

Պա­տե­րազ­մի պատ­րան­քը

Պա­տե­րազ­մի պատ­րան­քը
02.10.2020 | 01:36

«Է­դիտ Պրինտ» հրա­տա­րակ­չու­թյունն ըն­թեր­ցո­ղի սե­ղա­նին է դրել ԷՐԻԽ ՄԱ­ՐԻԱ ՌԵ­ՄԱՐ­ԿԻ «Սև կո­թո­ղը» վե­պը (Երևան, 2020, թարգ­մա­նու­թյու­նը գեր­մա­նե­րե­նից՝ Ան­նա Ռոս­տո­մյա­նի)

«Պար­տա­դիր չէ, որ գրո­ղի ներ­կա­յու­թյու­նը խա­թա­րի ի­րա­կա­նու­թյան պատ­րան­քը» (Լ.-Զ. Սյուր­մե­լյան) Իսկ... ո­րո­շա­պես վա­վե­րագ­րո­ղի՞, որ գրո­ղի հան­դգ­նու­թյուն ու­ներ՝ իր խի­զա­խու­մը բարձ­րա­ձայ­նե­լու պա­տե­րազ­մի ող­բեր­գա­կան հետևանք­նե­րը ըստ էու­թյան ներ­կա­յաց­նե­լու հա­մար, քա­նի որ հե­տա­գա սե­րունդ­նե­րի ինք­նաոչն­չա­ցու­մը շա­րու­նակ­վում է «կրկն­վող» պա­տե­րազմ­նե­րով։ Մի­ջան­կյալ նշենք, որ հարկ չենք հա­մա­րել անդ­րա­դառ­նալ հա­յե­րեն թարգ­մա­նու­թյան լեզ­վաո­ճա­կան ո­րոշ հար­ցե­րի, այն, ինչ այս պա­րա­գա­յին խնդ­րա­հա­րույց չէ:
Է­րիխ Մա­րիա Ռե­մար­կը (1898-1970) իբրև գրող, դրա­մա­տուրգ, սցե­նա­րիստ, Ա­ռա­ջին աշ­խար­հա­մար­տի մաս­նա­կից, վե­րապ­րել էր այն ա­մե­նը, ինչ հե­տա­գա տա­րի­նե­րին պի­տի ճշ­մար­տո­րեն ար­ձա­գանք­վեր իր վե­պե­րում («Ե­րազ­նե­րի դա­սա­կա­նը» (1920), «Կա­յա­րան հո­րի­զո­նի վրա» (1927), «Արևմտյան ռազ­մա­ճա­կա­տում ան­փո­փոխ է» (1929), «Վե­րա­դարձ» (1951)։ Հատ­կա­պես վեր­ջին վե­պով Ռե­մար­կը «նա­խազ­գու­շա­կան» կրա­կոց­ներ է ար­ձա­կում ընդ­դեմ պա­տե­րազ­մի և պա­տե­րազ­մա­յին ի­րա­կա­նու­թյան, այն, ինչ խիստ վտան­գա­վոր ու ան­թույ­լատ­րե­լի հա­մար­վեց 1933 թվա­կա­նին ռազ­մա­կան հե­ղա­փո­խու­թյամբ նա­ցիս­տա­կան դիկ­տա­տու­րա հաս­տա­տած Ա­դոլֆ Հիտ­լե­րի կող­մից, և պրո­պա­գան­դա­յի նա­խա­րար Յո­զեֆ Գե­բել­սի նա­խա­ձեռ­նու­թյամբ գրո­ղի վե­պե­րը Գեր­մա­նիա­յում հա­մար­վե­ցին հա­կազ­գա­յին և ար­գել­վե­ցին, իսկ նա՝ «ֆրան­սիա­կան հրեա», իսկ մի քա­նի տա­րի անց (1938) 3-րդ Ռայ­խի կող­մից զրկ­վե­լով Գեր­մա­նիա­յի քա­ղա­քա­ցիու­թյու­նից՝ Ռե­մարկն ար­տաքս­վեց երկ­րից։
Հարկ ենք հա­մա­րում նշել. մինչ Է­րիխ Մա­րիա Ռե­մար­կը հա­մաշ­խար­հա­յին գրա­կա­նու­թյան մեջ պա­տե­րազ­մա­վե­պի, հատ­կա­պես Ա­ռա­ջին աշ­խար­հա­մար­տին վե­րա­բե­րող, հա­կա­պա­տե­րազ­մա­կան թե­ման ընդ­հան­րաց­նող բա­ցա­ռիկ ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյուն էր հրա­տա­րակ­վել. Յա­րոս­լավ Հա­շե­կի «Քաջ զին­վոր Շվեյ­կի ար­կած­նե­րը» (1923)։ Ի տար­բե­րու­թյուն Ռե­մար­կի վե­պե­րի, ո­րոնք հրա­տա­րակ­վել են հե­տա­գա տա­րի­նե­րին, Հա­շե­կի վե­պի ի­րա­դար­ձու­թյուն­նե­րի կի­զա­կե­տում Շվեյկն էր՝ իր թվա­ցյալ «կա­տա­րյալ ա­պուշ» վար­քագ­ծով, եր­գի­ծան­քի դրա­մա­տիկ շեշ­տադ­րում­նե­րով։ Ռե­մար­կի «Սև կո­թո­ղը» վե­պում եր­գի­ծան­քը որ­պես մե­թոդ չի կի­րառ­ված և եր­բեմն նկա­տե­լի եր­գի­ծա­խառն ի­րա­դար­ձա­յին «լեզ­վա­կան վար­ժանք­նե­րը» կեր­պա­րի, կեր­պար­նե­րի, գրո­տես­կա­յին նկա­րագ­րերն ըն­դգ­ծե­լու մի­տու­մով են միայն մտահ­ղաց­ված. այն, ինչ ա­ռա­վելս է նկա­րագ­րե­լի պատ­կե­րա­վոր դարձ­նում ի­րա­կա­նու­թյու­նը և ժա­մա­նա­կը։
«Ե­րեք ըն­կեր» (1936), «Սի­րիր մեր­ձա­վո­րիդ» (1939), «Հաղ­թա­կան կա­մար» (1945), «Սև կո­թո­ղը» (1956), ինչ­պես նաև հետ­մա­հու հրա­տա­րակ­ված «Ստ­վեր­ներ դրախ­տում» (1971) վե­պե­րում, և ընդ­հան­րա­պես նրա հե­ղի­նա­կած դրա­մա­նե­րում և կի­նոս­ցե­նար­նե­րում և Ռե­մար­կը պատ­մա­կան հե­տա­գա բո­լոր ի­րա­դար­ձու­թյուն­նե­րը, որ ծա­վալ­վում են իր երկ­րում և ընդ­հան­րա­պես աշ­խար­հում, վե­րապ­րել է։ Ա­ռա­ջին աշ­խար­հա­մար­տից ստա­ցած տպա­վո­րու­թյուն­նե­րի գրե­թե շա­րու­նա­կա­կան մտա­հո­գու­թյամբ էր ա­հա­զան­գում՝ պա­տե­րազ­մի ա­կա­նա­տե­սի փոր­ձա­ռու­թյամբ։ ՈՒ­շագ­րավն այն է, որ ԱՄՆ վտա­րանդ­վե­լուց հե­տո սկս­վել էր Երկ­րորդ աշ­խար­հա­մար­տը. Ռե­մար­կի «հա­կա­հայ­րե­նա­սի­րու­թյու­նը» չի ներ­վում նաև այդ ժա­մա­նակ, և քույ­րը՝ Էլֆ­րիդ Շոլ­զը, մա­հա­պատ­ժի է են­թարկ­վում (1945), եղ­բոր «ա­րարք­նե­րի» հա­մար. «Կյան­քի կայծ» վե­պը (1952) գրո­ղը նվի­րում է քրոջ հի­շա­տա­կին։
«Ազ­գի դա­վա­ճա­նի կոչ­ման» ար­ժա­նա­ցած, գի­տակ­ցա­կան կյան­քը ա­զա­տա­սի­րու­թյան գա­ղա­փար­նե­րին նվի­րա­բե­րած գրո­ղը վս­տահ էր, որ նա­ցիս­տա­կան գա­ղա­փա­րա­բա­նու­թյան մեջ կեն­սու­նակ ուժ ստա­ցած ռա­սա­յա­կան խտ­րա­կա­նու­թյու­նը գեր­մա­նա­ցի­նե­րին դարձ­րել էր այ­լա­տյաց՝ ո­գեզր­կե­լով նրանց բնա­տուր մարդ­կա­յին բնազդն ու տար­րա­կան վար­վե­ցո­ղու­թյու­նը։ Այս ա­մե­նը ճշ­մար­տո­րեն ար­տա­հայ­տել է նա­ցիս­տա­կան հա­մա­կենտ­րո­նաց­ման ճամ­բա­րում մա­հա­պատ­ժի են­թարկ­ված (1945) գեր­մա­նա­ցի քա­հա­նա, աստ­վա­ծա­բան, հա­կա­ֆա­շիտ Դիտ­րիխ Բոն­հո­ֆե­րը. «Չա­րը մշ­տա­բար ինքն իր մեջ կրում է սե­փա­կան կոր­ծան­ման սաղ­մը, քա­նի որ մարդ­կու­թյան մեջ ան­պայ­մա­նո­րեն թող­նում է ան­հան­գս­տու­թյան զգա­ցում­ներ ու տագ­նապ­ներ». մտա­հո­գող տագ­նապ­ներ, ո­րոնք մար­դուն «ինքն իր դեմ» պայ­քա­րե­լու ու­նա­կու­թյու­նից իս­պառ զր­կում են։
«Եր­բեք մի սպա­նիր քնած մար­դուն». դա Աստ­ծո 11-րդ պատ­վի­րանն է, «Սև կո­թո­ղը» վե­պի հե­րոս­նե­րից մե­կի՞, թե՞ հե­ղի­նա­կի խոր­հր­դա­ծումն է, որ յու­րա­հա­տուկ կեր­պով ցու­ցա­նում է ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյան, որ ի­րա­կա­նում հա­կա­պա­տե­րազ­մա­կան ճշ­մար­տա­ցի է­պո­պեա է, գրե­լու շար­ժա­ռի­թայ­նու­թյու­նը։
Մա­հը և մահ­վան դեմ հան­դի­ման կանգ­նած ցու­ցա­րա­րի, ի­րա­կա­նում պայ­քա­րող գրո­ղի հա­մար ոչ միայն պա­տե­րազ­մի հա­րու­ցած ի­րա­կա­նու­թյունն է մեր­ժե­լի, այլև մար­դու՝ մարդ­կա­յի­նից զրկ­ված լի­նե­լու խնդ­րա­հա­րույց տագ­նապ­նե­րը, և ա­ռա­ջին հեր­թին ըն­կե­րա­յին (սո­ցիա­լա­կան) ա­նա­պա­հո­վու­թյան ճի­րան­նե­րում ան­հու­սո­րեն հայ­տն­վե­լու վի­ճա­կը. «Դո­լա­րի փո­խար­ժե­քը նման է մահ­վան, դու դրա­նից չես կա­րող խու­սա­փել» և ա­վե­լի քան ան­կա­րե­լի է, ո­րով­հետև պա­տե­րազմ տե­սած զին­վոր­նե­րի հետ­պա­տե­րազ­մա­կան թշ­վա­ռու­թյու­նը այլ բան չեն գու­ժում. նրանք ա­մեն պահ մահ­վան լու­րի են սպա­սում... տա­պա­նա­քա­րեր վա­ճա­ռե­լու մտա­հո­գու­թյամբ։
Ռե­մար­կը վե­պում մշ­տա­բար ո­րո­նում է զին­վո­րի մտա­տի­պի (մեն­թա­լի­տե­տի) այն ո­րակ­նե­րը, ո­րոն­ցից ին­քը ճա­կա­տագ­րի բե­րու­մով հրա­ժար­վել է կամ ի­րեն հրա­ժա­րեց­րել են, և պա­տա­հա­կան չէ բա­նաս­տեղծ-ճա­շա­րա­նա­տի­րոջ խոս­տո­վա­նու­թյու­նը՝ կի­սա­հեգ­նա­կան, գրե­թե ինք­նա­մերժ. «Ինչ­պի­սի դա­վա­ճան­ներ ենք մենք՝ մեր վե­հա­պանծ հույ­զե­րով»։
Այդ հույ­զե­րով նրանք ո­գե­կոչ­վել, զո­րա­կոչ­վել էին դեռևս պա­տա­նի, երբ նույ­նիսկ չէին հասց­րել թո­թա­փել ի­րենց տղա­մարդ­կա­յին կու­սու­թյան չա­փա­զանց ծանր, բայց ի­րա­կա­նում «թեթև» բե­ռը, ու դուրս էին շպրտ­վել հա­սա­րա­կաց տնից՝ ու­նե­նա­լով այն մտա­վա­խու­թյու­նը, որ... «Իսկ ե­թե չվե­րա­դառ­նան պա­տե­րազ­մի՞ց»։ Կա՞ ա­վե­լի քան վե­րապ­րե­լի զուտ մարդ­կա­յին ող­բեր­գու­թյուն, երբ ճշ­մար­տու­թյան բո­վան­դա­կու­թյու­նը ի­րենց հա­մար այն­քան պարզ, ըմ­բռ­նե­լի ու մա­նա­վանդ տե­սա­նե­լի է, ինչ­պես «ա­նի­մաս­տու­թյան պայ­քա­րում» զոհ­վե­լը՝ մինչ այդ քաջ ի­մա­նա­լով՝ հա­նուն ոչն­չի։
Այլ խոս­քով ազ­գա­յին սնա­պար­ծու­թյան, իբրև զտա­րյուն ա­րիա­ցի, ազ­գա­յին շա­հը գե­րա­կա է բո­լոր ազ­գե­րի ու ազ­գու­թյուն­նե­րի շա­հե­րից, չնա­յած «Ա­մեն ոք իր սե­փա­կան մահն ու­նի», գրո­ղա­կան դի­տար­կու­մը, որ ա­մենևին էլ սոսկ դի­տար­կում ու շեշ­տա­դիր խոսք չէ, այլ պա­տե­րազ­մում զոհ­ված ըն­կեր­նե­րի տե­սիլք­նե­րից «հառ­նած» վե­րապ­րում։ Եվ սա գու­ցե բնազ­դա­բար «սպր­դած» լի­նե­լով նրանց ա­ռօ­րյա՝ ինչ որ պահ նրանց ներ­կա վի­ճակն է ար­դա­րաց­նում. «Բնազդ­նե­րի աշ­խար­հը և մեռ­նող­նե­րի ու­ղե­ղը այն­քան էլ վս­տա­հե­լի չեն» (Պի­կաս­ո)։ Նրանք խո­րա­պես բնազ­դով ա­ռաջ­նորդ­վե­լու կա­րո­ղու­թյու­նը դեռ չեն «թո­թա­փել»։ Եվ պա­տա­հա­կան չէ Գեոր­գի ինք­նա­խոս­տո­վա­նու­թյու­նը՝ բնո­րոշ վե­պի գրե­թե բո­լոր կեր­պար­նե­րին. այս պա­րա­գա­յին ա­ռանց բա­ցա­ռու­թյան դա­գա­ղա­գործ Վիլ­քեին, թո­շա­կա­ռու սպա Վոլ­քենշ­թայ­նին, Քնոբ­լո­խին, ան­գի­տա­կից, գու­ցե և գի­տա­կից ան­բա­րո­յու­թյամբ ապ­րող Գեր­դա և Էռ­նա կա­նանց, մյուս­նե­րին, ո­րոնք վե­պի դի­պա­շա­րում ա­ռանձ­նա­հա­տուկ են յու­րո­վի, ա­մեն մեկն իր կեն­սու­նա­կու­թյամբ ժա­մա­նա­կաշր­ջա­նը բնո­րո­շող. «ՈՒ­զում եմ հի­մար լի­նել, բա­ցար­ձակ հի­մար, դա մեր ժա­մա­նակ­նե­րում մե­ծա­գույն պարգև է»։ «Կա­տա­րյալ հի­մա­րի» ու «կա­տա­րյալ գժի» տար­բե­րու­թյու­նը այդ­պես էլ չի հան­գու­ցա­լուծ­վում։ Եվ սա Ռե­մար­կի գրո­ղա­կան հնա­րանքն է։ Իսկ «Քու­նը, ու­տե­լը և կնոջ հետ ան­կո­ղին մտ­նե­լը» նպա­տակ է բո­լո­րի հա­մար. գրե­թե նպա­տա­կի ի­րա­գոր­ծում՝ դժ­վա­րին թվա­ցող, բայց ճի­գով ի­րա­գոր­ծե­լի, հա­մա­րյա ի­րենց ապ­րած կյան­քի ի­մաս­տը հա­վա­սա­րակշ­ռող։ Ի­րա­կա­նում նրանք միայ­նակ են, մե­կու­սի ապ­րող, չնա­յած ո­րո­շա­կի հա­րա­բե­րու­թյուն­նե­րով առ­նչ­վող՝ հի­շո­ղու­թյուն­ներ արթ­նաց­նե­լու հա­մար միայն, բայց «միայ­նու­թյու­նը վրա է հաս­նում ա­սես ամ­բո­խի մա­հակ»։
Փոքր-ինչ այլ «դի­տար­կում» ու­նի իր բազ­մա­կի կյան­քե­րով ապ­րող Ի­զա­բե­լը. մշ­տա­բար խիստ մտա­հոգ՝ գրե­թե մահ­վան վա­խը շուր­թե­րին. «Նրանք բո­լո­րը դր­սում են կանգ­նած, սպա­սում են, ու­զում են ինձ բռ­նել»։ Ա­կա­մա մտա­բեր­վում է Մո­րիս Մե­տեռ­լին­կի «Տեն­տա­ժի­լի մա­հը» դրա­մա­յի կեր­պար­նե­րից Տեն­տա­ժի­լի մտա­վախ, ան­շար­ժու­նու­թյան մեջ պար­փակ­ված կեր­պա­րը՝ նր­բագծ­ված մահ­վան ա­նոր­սա­լի «ստ­վեր­նե­րով»՝ իր ես-ի հետ միայ­նու­թյան ո­րո­գայթ­նե­րում։
Ռու­դոլ­ֆի (Ռալ­ֆի) և Ի­զա­բե­լի երկ­խո­սու­թյուն­նե­րում, հո­գե­բու­ժա­րա­նի և ի­րա­կան աշ­խար­հի միջև ե­ղած, գու­ցե և նույ­նա­կան, տար­բե­րու­թյուն­նե­րը մտա­գար՝ հե­տա­գա­յում լիո­վին ա­պա­քին­ված աղջ­կա տա­րա­ծու­թյան և ժա­մա­նա­կի ըն­կա­լում­նե­րում հան­դեր­ձյալ աշ­խար­հը և ի­րա­կա­նու­թյու­նը, որ­տեղ ինքն ապ­րում է և չի ապ­րում հա­յե­լու (հա­յե­լի­նե­րի) մի­ջո­ցով է միշտ նրան կյան­քի կո­չում։ Եվ իր հա­մար ապ­րե­լու և չապ­րե­լու «գաղտ­նի­քը» ա­վե­լի քան ա­ռար­կա­յա­կան է՝ են­թա­կա­յա­կան գրե­թե ո­չինչ չհա­րու­ցող։ Եվ ե­թե նախ­կին զին­վոր­նե­րը ապ­րում էին այն ըն­կալ­մամբ և «պաշտ­պան­վենք սե­փա­կան կո­տո­րա­ծից» կեն­սա­կեր­պը անհ­րա­ժեշտ են հա­մա­րում, քա­նի որ «ման­կու­թյու­նը փլուզ­վեց պա­տե­րազ­մից», իսկ սո­վի, խար­դա­խու­թյան ժա­մա­նակ­նե­րը հե­տա­գա­յում վե­րա­փոխ­վե­ցին «խրա­մատ­նե­րի և կյան­քի հան­դեպ ա­գա­հու­թյան ժա­մա­նակ­նե­րի», ա­պա «գեր­մա­նա­կան հե­ղա­փո­խու­թյան» հան­դեպ ու­նե­ցած բա­ցա­հայտ սար­կազ­մը դի­մազր­կում է այն ի­րա­կա­նու­թյու­նը, որ­տեղ գեր­մա­նա­ցի ժո­ղովր­դին վի­ճակ­ված է ապ­րել։
Ի­րա­րա­հա­ջորդ պատ­կե­րում­նե­րում, կո­թո­ղը հա­ճա­խա­դեպ ներ­կա­յա­նա­լի, որ ի­րա­կա­նում Սև կո­թող է վե­պի վեր­նագ­րով պատ­ճա­ռա­բան­ված, մի դեպ­քում ամ­բող­ջա­նում է իր նախ­նա­կան նշա­նա­կու­թյամբ. «Կո­թո­ղը չի վա­ճառ­վում, ա­մեն ե­րե­խա գի­տի», մեկ այլ դեպ­քում ար­ժեզ­րկ­վում է, այլ խոս­քով՝ պղծ­վում է ֆելդ­ֆե­բել Քնոպ­վի սև կո­թո­ղի վրա մի­զե­լու ցան­կու­թյամբ։ Եվ գրո­տես­կա­յին այս հղու­մով՝ նախ­կին զին­վոր­նե­րին հա­մա­րե­լով «Պա­տե­րազ­մա­կան ժա­մա­նա­կաշր­ջա­նի ար­տադ­րանք­ներ»՝ փաստ­վում է, որ այն­քան էլ «նախ­կին չեն» և ի­րե՛նց պա­տե­րազմն են ա­նընդ­մեջ ապ­րում. բայց ու՞մ դեմ, ի­րենք ի­րենց չկա­յա­ցած ե­րի­տա­սար­դու­թյա՞ն ան­գի­տա­կից թե՞ գի­տա­կից նվի­րա­բեր­ման: Թերևս հա­կա­պա­տե­րազ­մի, որ ընդ­գծ­ված գա­ղա­փա­րա­բա­նու­թյունն է՝ ի­րա­կա­նում «տա­նուլ տված պա­տե­րազ­մի»։
«Սև կո­թո­ղը» վե­պի գրե­թե ա­մեն կեր­պար եր­ջան­կու­թյան փնտր­տուք­նե­րում մե­նակ է, բայց վս­տահ, որ ի­րա­կա­նու­թյան «սահ­մա­նած» իր պատ­ժա­չա­փը ժա­մա­նա­կա­վոր է. Ի­զա­բելն այլ կար­ծի­քի է. «Ե­թե բո­լո­րը եր­ջա­նիկ լի­նեն, ա­պա Աստ­ծո կա­րիք չեն ու­նե­նա»։ Իսկ աղջ­կան բու­ժող բժիշկ Վե­նի­քեն հա­մոզ­ված է, որ Աստ­ծո և մար­դու մա­սին իր դա­տո­ղու­թյուն­նե­րում. «Տա­րօ­րի­նակ է այն, որ դուք տա­րի­նե­րի ըն­թաց­քում, և այն էլ քսան­հինգ տա­րի­նե­րի, էա­պես շատ մահ, խեղ­ճու­թյուն ու մարդ­կա­յին հի­մա­րու­թյուն եք տե­սել...»։ Բժիշ­կը թերևս նա­խընտ­րե­լի է հա­մա­րում ինք­նաս­պա­նի «կար­գա­վի­ճա­կը»։ Ռե­մար­կը ո­գե­կո­չում է. «Մարդ մի ան­գամ է ապ­րում՝ ա­վե­լի շատ հա­րա­բե­րա­կան, քան բա­ցար­ձակ ի­մաս­տով»։ Եվ մար­դուն բա­ցար­ձակ ար­ժեք ներ­կա­յաց­նե­լու կեն­սա­դիր­քո­րո­շու­մով է «պա­տե­րազմ հայ­տա­րա­րել» բո­լոր ժա­մա­նակ­նե­րի պա­տե­րազմ­նե­րին. «Ին­չու՞ ենք այդ­քան հուզ­ված մե­կի մա­հով, ու մո­ռա­ցել ենք այն եր­կու մի­լիո­նը։ Սա այդ­պես է, քա­նի որ մե­կի մա­հը մահ է, իսկ եր­կու մի­լիո­նի­նը՝ վի­ճա­կագ­րու­թյուն»։ Ի­րա­պես, կյան­քում այն շա­րու­նա­կա­կան է, պա­տե­րազ­մի և ի­րա­կա­նու­թյան «նմա­նա­կու­մով» գրո­ղը այն­պի­սի տե­սա­կետ­ներ է հայտ­նա­բե­րում, ո­րոնք հար­կադ­րա­բար «օ­րեն­քի ուժ» ու­նեն՝ ցայժմ, ժա­մա­նակ և տա­րա­ծու­թյուն չճա­նա­չե­լով...
Ար­թուր ԱՆԴ­ՐԱ­ՆԻ­ԿՅԱՆ

Դիտվել է՝ 3549

Մեկնաբանություններ